Marktnieuws
Joost Dekker - Commercieel directeur Tricorp (Foto Tricorp)

“Het idee dat werkkleding alleen in een winkel gekocht kan worden is ouderwets. Particulieren kunnen altijd en overal de laatste trends bekijken en online shoppen, B2B-inkopers eisen dat ook.” vertelt Joost Dekker, Commercieel directeur van Tricorp. Uit onderzoek blijkt dat 99% van de B2B-inkopers in Nederland zich online oriënteert bij de overweging tot aankoop en de aankoop van werkkleding. Daarbij zijn de technische aspecten in combinatie met draagcomfort de belangrijkste overwegingen bij hun aankoop. Ook is MVO een belangrijk thema bij de keuze van het merk. Dit resultaten uit dit onderzoek hebben geleid tot de lancering van een online platform waar inkopers en dragers van werkkleding de juiste producten kunnen selecteren op basis van technische inhoud en criteria en deze gemakkelijk kunnen omzetten in een offerte binnen het Tricorp dealernetwerk.

Een andere onderzoeksuitkomst was dat er steeds meer technologische eisen worden gesteld aan de kleding. Innovatief materiaalgebruik en het vermogen om kleding aan te passen naar de wensen uit verschillende branches zijn essentieel voor de overweging tot aankoop. Daarnaast bleken MVO en draagcomfort belangrijke thema’s bij de keuze van het merk. De Tricorp kennisbank geeft antwoord op deze informatiebehoefte.

“De kennisbank is één van de belangrijkste nieuwe onderdelen op de website. Hier kunnen bezoekers onder andere informatie vinden over verschillende materialen, trends op het gebied van werkkleding en relevante normen en eisen. Het delen van kennis en inzichten en past ook echt bij Tricorp” Vertelt Babette van Daelen, Hoofd R&D bij Tricorp.

Avonturen van trotse dragers

“Tricorp staat voor samenwerken. Dat betekent ook samenwerken met de professionals die onze werkkleding dragen. ‘Avonturen van trotse dragers’ laat verschillende professionals aan het woord over hun werk- en bedrijfskleding. Zo helpen wij de bezoeker om een perfect passende keuze te maken, want dat is ook iets waar wij in geloven: werkkleding moet in alle opzichten passen bij de professional. Niet alleen bij het werk, maar ook bij de persoon en het bedrijf.” Licht Joost Dekker toe. “Avonturen van trotse dragers zijn altijd welkom. Professionals die het beste uit hun werkdag halen met de werkkleding van Tricorp; dát is onze reason why.”

Tricorp: ook offline

Online oriëntatie en bestelgemak is een extreem belangrijke eis geworden van de eindklant. Toch is face-to-face contact een blijvende wens van dragers.
“Het spreekt voor zich dat onze showroom en die van ons dealernetwerk open staat voor professionals die liever offline winkelen. Wij begrijpen het aankoopproces: online oriënteren en offline even de materialen vasthouden. Het is die gecombineerde kracht van online en offline die maakt dat wij ook B2B-inkopers in staat stellen het maximale uit hun werkdag te halen. Kom gerust langs. Online of offline.”

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

TEST
x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven