Marktnieuws

44 scholieren van een Russische school zijn vergiftigd geraakt na een gaslek in een distributiecentrum. Ze zijn allemaal overgebracht naar het ziekenhuis en verkeren niet in levensgevaar, zo heeft het regionale gezondheidsministerie bekendgemaakt.

Het gelekte gas was afkomstig uit een distributiecentrum anderhalve kilometer verderop. Het dc staat in Vad, een dorpje bij Nizjni Novgorod. 

Het gas zou zijn weggelekt na een technisch mankement. Het gas verplaatste zich door een ravijn richting de school, die in het laagland van Niznji Novogorod staat. Een onderzoekscommissie doet nog onderzoek naar de precieze oorzaken.

Gezichtjes werden bleek

Er werden al snel scholieren ziek, vertelt schooldirectrice Irina Bakulina aan Niznji Novgorod Pravda. Toen er meer dan tien zieken waren, werd de ambulance gebeld.

“De gezichten van de kinderen werden bleek (…) Wie er heel slecht aan toe was, gingen in de ambulance aan de zuurstof. De twee ambulances reden af en aan van de school naar het ziekenhuis.”

Het dc is een zogeheten gasdistributiecentrum en is eigendom van Gazprom Transgaz Niznji Novogord. 

Bron foto’s: Nikolay Nesterenko van Niznji Novgorod Pravda.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven