Marktnieuws
SelektVracht ruimt veld voor DHL Parcel

SelektVracht verdwijnt als merk. Moederbedrijf Deutsche Post DHL bundelt alle activiteiten voor de Nederlandse e-commerce markt onder de naam DHL Parcel. In de loop van dit jaar plaatst DHL Parcel de eerste 25 ‘packstations’ in of nabij woonwijken ons land.

Reden voor de naamswijziging is dat Deutsche Post DHL focus wil aanbrengen in de pakketservice naar Nederlandse consumenten. De focus op e-commerce past helemaal binnen de nieuwe Strategy 2020, zoals die in april door moederconcern DPDHL is gepresenteerd. Volgens de pakketvervoerder hoort daar een eenduidig merk bij en dat wordt dus DHL Parcel. Het logo van Selektvracht blijft vooralsnog wel bestaan.

De 25 zogenoemde ‘packstations’ (kluisjes) die Deutsche Post DHL aanbiedt, zijn een alternatief voor de bijna 1.000 servicepoints van DHL in Nederland. In Duitsland zijn er reeds 3.000 van dergelijke pakketautomaten. Consumenten kunnen hun online bestellingen hier laten afleveren en onderweg van of naar huis oppikken.

Contract Wehkamp

Afgelopen week werd ook bekend dat Wehkamp.nl het contract met Deutsche Post DHL heeft vernieuwd. Pakketjes van de online retailer worden dus voortaan door DHL Parcel bezorgd.

Deutsche Post is in Nederland onder meer actief met SelektVracht en DHL For You. De geschiedenis van SelektVracht gaat terug tot de jaren ’80, toen de dienst pakketdienst werd opgezet door Van Gend & Loos, dat later opging in DHL. Deutsche Post DHL verwacht met het nieuwe DHL Parcel in de nabije toekomst flink meer werkgelegenheid te kunnen bieden.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven