Marktnieuws
Picnic wint Duits-Nederlandse prijs voor de economie 2018.
Picnic wint Duits-Nederlandse prijs voor de economie 2018.

Online supermarkt Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 gewonnen. Dit jaar hadden 20 ondernemingen uit zowel Nederland als Duitsland zich kandidaat gesteld voor de prestigieuze prijs. De prijs werd gisteren voor de elfde keer door de Duits-Nederlandse handelskamer (DNHK) uitgereikt.

De Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie is een prijs voor bedrijven die zich bezig houden met grensoverschrijdend zakendoen en daar succes mee boeken.

“Wij zijn erg blij om onze prijs dit jaar aan Picnic te overhandigen” zegt DNHK-directeur Günter Gülker. “Het bedrijf is een goed voorbeeld van hoe nieuwe bedrijfsmodellen kunnen functioneren. Hun pragmatische aanpak werkt zowel in Nederland als in Duitsland. Wij zijn dan ook erg blij dat Picnic de grens is overgestoken en daar nu zo succesvol is.” Picnic medeoprichter Michiel Muller becommentarieert de onderscheiding als volgt: “We zijn erg blij met deze onderscheiding. Duitsland is voor ons een zeer belangrijke markt en de start in de vier steden aan de Rijn is zeer goed verlopen. We willen blijven groeien.”

Efficiënt distributiesysteem

Picnic is een Nederlandse start-up en een snelgroeiende online supermarkt dat een efficiënt distributiesysteem voor consumptiegoederen heeft ontwikkeld. Via een app zijn consument en producent rechtstreeks met elkaar verbonden en kan de consument precies zien op welk tijdstip het duurzame elektrische voertuig de bestelde boodschappen aflevert. Bovendien voorziet Picnic de consument van een goede service, doordat zij met hun efficiënte leveringsinfrastructuur een volledig assortiment aan levensmiddelen tegen de laagte prijs bieden en deze ook nog eens gratis thuisbezorgen. Hierdoor bieden zij een modern en duurzaam alternatief voor de traditionele supermarkten. Nadat Picnic in 2015 hun eerste Nederlandse distributiecentrum opende, nam de vraag naar hun service toe vanuit alle inkomensniveaus uit de samenleving.

Volgens medeoprichter Muller hebben consumenten voor het eerst de mogelijkheid gekregen om comfortabel en snel voor de laagst mogelijke prijzen te winkelen zonder dat zij verzendkosten over hun online aankopen moeten betalen. Daarnaast is Picnic milieubewust met hun emissieloze kleine elektrische auto’s, waarmee de CO2-uitstoot in steden vermindert en focussen ze zich op vermindering van voedselverspilling in de samenleving. Verder hebben klanten de mogelijkheid om Picnic te gebruiken voor de levering en terugzending van bijvoorbeeld modeartikelen en bibliotheekboeken.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven