Magazijnautomatisering

Phi Data heeft meer dan 500 kraanmachinisten van Mammoet, specialist in op maat gemaakte oplossingen op het gebied van zwaar hijswerk- en transport, uitgerust met een mobiele computer. Het gaat om de CN3 mobile computer van Intermec.

De implementatie is het resultaat van het automatiseringsproject MCA (Mobile Crane Application), dat in 2008 van start ging. Het doel van het project was om bij twaalf Nederlandstalige vestigingen de papierstroom rondom klantorders terug te dringen en te digitaliseren, evenals de registratie van gewerkte uren en verbruikte materialen.
Om het project te laten slagen was het essentieel dat verschillende systeemcomponenten goed op elkaar werden afgestemd: de SAP-omgeving, de mobiele applicatie, het GPRS netwerk, de hardware en de beheerstools.
Naast de installatie van de CN3 is Phi Data verantwoordelijk voor het installeren van de mobiele applicatie in de Mammoet huisstijl, het aanmelden bij de beheersdatabase en de eerste connectietesten.
De mobiele applicatie werd geleverd door AEPEX. Voor de integratie met het achterliggende – gehoste – SAP-systeem werd Ctac ingeschakeld en Triple P voor het remote beheer van de applicatie. Sympac tenslotte zorgde voor de opzet van de mobiele KPN-dataverbinding. 
Assen was in juli 2009 de eerste Mammoet-vestiging, die live ging met MCA. Eind 2009 volgden Velsen-Noord, Schiedam, Pernis en Moerdijk. De rest van de uitrol vindt in 2010 plaats.

Veel meer mogelijk
Sander Splinter, directeur Kranen bij Mammoet, is tevreden met het resultaat. “Op een hele reeks punten boeken we nu winst. Allereerst met de foutloze verzending van de planningsdata vanuit het SAP-systeem naar de machinisten. Door het digitaal aftekenen bevestigt de klant nu ter plekke de gemaakte uren. Deze confirmatie gaat direct naar onze backend, evenals de gewerkte uren. Daar wordt dan meteen een pro forma factuur van opgemaakt, die de volgende dag als echte factuur kan worden verzonden. Ook de gegevens voor de verloning staan nu direct in SAP. In de toekomst is met dit systeem nog veel meer mogelijk. Ik denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van onderhoudsstaten en aan de navigatiemogelijkheden die het apparaat biedt.”

 

Meer informatie: Intermec

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven