Marktnieuws

DPD gaat de samenwerking aan met voetbalclub Eintracht Frankfurt. De pakketdienst is vanaf nu de officiële logistieke partner van de ploeg uit de Bundesliga, in de Eredivisie van Duitsland. Het contract loopt tot medio 2023. 

Van kousen tot boeken

DPD gaat onder meer de merchandising (shirtjes, kousen, sjaals, boeken, petjes en andere accessoires) afleveren bij klanten, zowel in de BTC- als in de BTB-markt. Dergelijke fanartikelen zullen voortaan in herbruikbare dozen worden verzonden.

DPD en Eintracht Frankfurt gaan ook proberen om elkaar digitaal te versterken. Zo willen ze gezamenlijke projecten testen in het nieuw opgerichte digitale centrum ‘Arena of IoT’ (IoT = Internet of Things). Hierbij kan gedacht worden aan slimme oplossingen voor de bezorging in stadscentra, bijvoorbeeld per drone.

https://twitter.com/dpd_de/status/1304350213981831168

Hiernaast gaat DPD deel uitmaken van de evenementenreeks #EintrachtDigital en wordt men partner van het wervingsprogramma ‘TechTalents’. 

“Als traditierijk bedrijf met een internationale focus past DPD perfect bij Eintracht”, vertelt voetbalbestuurder Alex Hellmann uit. “Gemeenschappelijke waarden en een vergelijkbare oriëntatie, denk aan onze ‘Thuis in Europa’-claim waarmee we willen benadrukken Europa League-voetbal te willen spelen, ondersteunen deze samenwerking.”

Het logo van DPD prijkt voortaan op de mouwen van de shirts van de voetballers van Eintracht Frankfurt. Onder anderen de Nederlanders Jetro Willems en Bas Dost voetballen bij Eintracht. 

Meer informatie: DPD (Nederland) B.V.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven