Marktnieuws

EasyToys wordt alsnog de nieuwe hoofdsponsor van FC Emmen. De KNVB heeft vandaag na overleg met beide partijen toch groen licht gegeven voor de samenwerking. Dat betekent dat EasyToys vanaf komende zondag, als de voetbalclub het opneemt tegen Willem II, op de shirts van de eerste selectie prijkt.

EasyToys staat vooralsnog één seizoen op de borst van de eredivisionist. Op de algemene ledenvergadering van de KNVB in december dit jaar kan de overeenkomst alsnog worden opgetrokken tot drie jaar, de periode die FC Emmen en EasyToys zelf waren overeengekomen.

De webshop van EasyToys wordt gerund door EDC Retail, Europees marktleider op het gebied van online erotiek. Met name de laatste maanden is de vraag naar glijmiddelen, vibrators en sekspoppen toegenomen. Dat vertelde Eric Idema in de WT Podcast, hét podcastkanaal over (interne) logistiek.

(beluister hieronder de WT podcast)

Opgelucht 

Eric Idema, CEO van EasyToys en zelf afkomstig uit Emmen, is blij en opgelucht: “Dit is een erg bevredigende uitkomst van de gesprekken. We zijn enorm trots dat we nu alsnog hoofdsponsor van FC Emmen zijn geworden. Een club uit de regio waarmee wij ons verbonden voelen en net als wij, spelend op het hoogste niveau. Net als FC Emmen doen wij het graag net even anders door ons verhaal op een eigenzinnige manier te vertellen. Daarin kunnen we elkaar versterken.”

Met de exposure die het hoofdsponsorschap met zich meebrengt, hoopt de webshop seksualiteit op een leuke en speelse manier onder de aandacht te brengen. “Bovendien kan meer positieve aandacht voor onze webshop bijdragen aan het doorbreken van het taboe dat nog altijd rust op onze branche.” 

Ook op educatief vlak wil EasyToys een rol spelen. Daartoe wil het bedrijf in overleg met de KVNB over de vraag wat ze op maatschappelijk vlak voor elkaar kunnen betekenen.

De KNVB besloot in eerste instantie niet akkoord te gaan met de sponsordeal. Na de aanvankelijke weigering kreeg EasyToys veel steun uit binnen- en buitenland. Ook de gemeente Veendam, waar EasyToys is gevestigd, sprong in de bres. Daarbij noemde het gemeentebestuur de onderscheidingen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en de kansen die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het bedrijf krijgen.

Grootste erotiekwebshop

EasyToys is met meer dan 100.000 bezoekers per dag en een aanbod van meer dan 14.000 erotische artikelen de grootste erotiekwebshop van de Benelux. In 2007 begon Idema met EasyToys en hij bouwde het bedrijf in dertien jaar tijd uit tot internationaal marktleider.

“Thuis, met de kledingkast als magazijn, ben ik gestart”, aldus Idema. “Door altijd ontzettend hard te werken en met veel ambitie is het bedrijf uiteindelijk gegroeid tot waar we nu staan en we zijn nog lang niet klaar.”

Andere shirts voor de jeugd

Naast de shirts van de eerste selectie worden ook de voetbalshirts voor de supporters met de naam van de nieuwe hoofdsponsor EasyToys verkocht. Jeugd onder 18 koopt het shirt altijd zonder het logo van de nieuwe hoofdsponsor. Daarom is EasyToys voor de jeugd op zoek naar een organisatie om de lege ruimte op de borst aan te schenken. Daarover vinden momenteel vergevorderde gesprekken plaats. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven