Marktnieuws

Cloetta, een van de grootste zoetwarenorganisaties van Noord-Europa, gaat gebruik maken van de CloudSuite Food & Beverage van Infor, een vooraanstaande leverancier van branchespecifieke cloudsoftware.

Kauwgom, drop en meer zoetigheid

De van oorsprong Zweedse snoepmultinational Cloetta is vooral bekend van de pepermuntrollen van King, de dropfruitduo’s en ander snoepgoed van Red Band en de schoolkrijtjes en katjesdrop van Venco. Cloetta is met locaties in Sneek, Oosterhout en Roosendaal ook volop in Nederland actief. In Nederland zijn circa 500 mensen in dienst bij Cloetta.

Bekijk hier de corporate video van Cloetta.

Nu Cloetta kiest voor nieuwe software, hoopt men zijn positie te versterken. Naar verwachting zal de implementatie in 2021 in gebruik worden genomen door 650 gebruikers.

Zoetekauwen zijn overal

Een van de typische eigenschappen van de zoetwarensector, is dat de meeste aankopen impulsief en ervaringsgericht zijn. Minutieus inzicht in de vraag, en het waarborgen van kwaliteit is daardoor een essentiële voorwaarde voor succes.

Voortborduren op goede relatie

Cloetta heeft gekozen voor Infor CloudSuite Food & Beverage op basis van een aantal factoren. De organisaties kunnen leunen op een bestaande vertrouwensrelatie, die Cloetta als jarenlange Infor M3 gebruiker heeft opgebouwd.

Kwaliteitscontrole

Daarnaast was de marktleider in de zoetwarenbranche onder de indruk van de functionaliteit van Infor CloudSuite Food & Beverage, en de manier waarop de software in staat bleek de specifieke nuances en dynamiek van de organisatie te ondersteunen, inclusief bij aspecten als kwaliteitscontrole, receptuurbeheer en traceerbaarheid. Een derde argument voor de keuze ligt in de multi-tenant cloudarchitectuur van de oplossing, die daarmee aansluit met de moderniseringsstrategie van Cloetta.

Sneller reageren op trends

“Om aan de behoeften van onze markt te kunnen voldoen, is het noodzakelijk dat we de flexibiliteit hebben om snel te reageren op trends, zodat we kunnen inspelen op nieuwe kansen en uiteindelijk de verkoop kunnen maximaliseren”, vertelt Per Svensson, IT-directeur van Cloetta.

“Door over te stappen op een moderner, gedigitaliseerd platform van waaruit we innovatie kunnen kanaliseren en ons bedrijf kunnen optimaliseren, hebben we er het volste vertrouwen in dat Infor CloudSuite Food & Beverage de juiste oplossing is voor Cloetta. We kijken uit naar de reis die ons te wachten staat.”

Digitalisereing is cruciale hefboom

“Digitalisering is zonder twijfel een cruciale hefboom om marktaandeel te winnen”, zegt Marcel Koks, Industry & Solution Strategy Director Food & Beverage.” 

De micro-verticale focus van Infor is gericht op het in handen geven van branchespecifieke mogelijkheden – of het nu gaat om processen, compliance, standaarden, KPI’s of fulfillment – aan bedrijven zoals Cloetta, om zo de prestaties te verbeteren en uiteindelijk het marktaandeel te vergroten”. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven