Marktnieuws

Als je een bedrijf hebt in de logistieke sector dan zul je natuurlijk normaal gesproken een bedrijfspand hebben. Het ideale gebouw voor zo’n onderneming zal zowel een kantoorruimte hebben als opslagmogelijkheden. Zo’n kantoor huren is gelukkig zeker mogelijk. Dit kun je onder meer doen in een business center. Dit heeft over het algemeen eigenlijk alleen maar handige voordelen. Deze pluspunten zullen genoemd worden in dit artikel, terwijl ook uitgelegd zal worden wat een business center überhaupt is. Dat is natuurlijk tevens handig om te weten. 

Wat is een business center precies?

Voordat uitgelegd kan worden wat een business center is, moet er eerst een uitstapje naar de term bedrijfsverzamelgebouw gemaakt worden. Dit is een gebouw waarin meerdere bedrijven gevestigd zijn. Een business center is eigenlijk hetzelfde, maar dan net wat luxer. Business centers zullen bijvoorbeeld meer diensten verlenen aan de ondernemers die bij hen een kantoorruimte huren. Hierbij kun je denken aan het afhandelen van telefoontjes, maar ook aan de postverwerking en receptie. Daarnaast zullen vergaderruimtes standaard aanwezig zijn in een business center. Bij een bedrijfsverzamelgebouw is dit in de meeste gevallen niet zo. Bovendien zul je zien dat de ruimtes in een business center meestal al bemeubeld zijn. Dit is natuurlijk zeer handig, want het regelen van de inrichting van een kantoor kan vrij duur en lastig zijn. Nu uitgelegd is wat een business center is, kunnen de voordelen hiervan genoemd worden.

All-in huurprijs

De huurprijs van een kantoorruimte ligt in een business center meestal hoger dan in een bedrijfsverzamelgebouw. Dit is in principe toch wel een nadeel, al is dit niet helemaal het geval. Je zult namelijk niet voor verrassingen komen te staan. Op deze manier is het dus eigenlijk een voordeel. Dit komt doordat je in een business center een all-in huurprijs betaalt voor het huren van een kantoor. Hierdoor weet je eigenlijk precies welke diensten inbegrepen zijn in deze prijs. Bij een bedrijfsverzamelgebouw is dit meestal niet het geval, waardoor er veel misverstanden zijn over de inbegrepen services. Ook de prijzen van deze diensten zijn meestal onduidelijk, waardoor het zou maar kunnen dat de kosten ineens hoger zullen uitvallen dan de huurprijs van een ruimte in een business center.

Alles is aanwezig

Het huren van een kantoor waar alles al aanwezig is, is natuurlijk hartstikke handig. Een business center maakt dit mogelijk. Hierdoor zul je als je het pand gaat bezoeken direct zien hoe het er precies uitziet. Je hoeft dus niet een idee te vormen over hoe je het zou kunnen inrichten, want dat is al voor je gedaan. Natuurlijk houdt dit ook direct in dat je geen extra kosten zult hebben voor het inrichten van de ruimte. Je zult je daarnaast geen zorgen hoeven te maken over of je huidige meubelen wel passen in het nieuwe gebouw. Het verhuizen van dit meubilair zal ook niet nodig zijn, waardoor je dus ook geld bespaart.

Service staat centraal

Als je een kantoor huurt in een business center dan is de huurprijs niet alleen voor. Je krijgt er namelijk allerlei services bij. De receptiediensten zijn al genoemd, maar dit is nog lang niet alles. Zo zal de onderhoud en beveiliging van het pand ook geregeld worden, net zoals het schoonmaken van de ruimtes. Bovendien zul je dus gebruik kunnen maken van de vergaderruimtes, al moet je in de meeste gevallen wel zo’n kamer van tevoren reserveren. Business centers hebben daarnaast het handige kenmerk dat ze flexibel zijn op het gebied van huurcontracten. Zo is het onder andere mogelijk om maar voor een jaar een kantoor te huren.

Inschrijven nieuwsbrief

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven