Marktnieuws

Het bezorgmoment van een bestelling tot op de minuut zelf bepalen? Coolblue wil klanten die mogelijkheid gaan aanbieden. Dat vertelde ‘eindbaas’ Pieter Zwart gisteren bij het programma WNL op zondag. Deze plannen worden volgende maand bekendgemaakt door het bedrijf. 

Door de hoeveelheid bezorgers is het volgens Coolblue inmiddels mogelijk om routes slim in te plannen. Coolblue wil zich hiermee onderscheiden van andere webwinkels. E-commerce is ‘onwaarschijnlijk lastig’, alleen al door de directe concurrentie van 60.000 webwinkels, volgens Zwart. “Over de hele wereld zien webwinkels er precies hetzelfde uit. Iets met een plaatje en een knopje. Het enige onderscheidende vermogen is de prijs.”

Klant bepaalt aflevertijdstip
Zwart lichtte de exacte aflevertijd toe bij WNL: “Neem een wasmachine. Wanneer koop je die? Omdat de oude stuk is gegaan. Was dat gepland? Nee. Hij gaat kapot tijdens het wassen. Voor zondag had je andere plannen, maandag moet je werken. Wat je wilt is dat het probleem meteen wordt opgelost, op een tijdstip jou dat uitkomt.” De nieuwe dienst is vergelijkbaar met wat Picnic doet met zijn elektrische autootjes. Picnic kan  het aflevermoment op 20 minuten nauwkeurig doorgeven aan de klant. Daarna krijgen klanten een bericht over het exacte bezorgmoment en is de route van de bezorger in real time te volgen.

Coolblue biedt al een bezorgoptie aan genaamd ‘VandaagNog’. Op werkdagen moet de bestelling dan voor 15.00 uur gedaan worden. De bezorger kan dan -op z’n vroegst- na 18.00 uur aan de deur staan.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven