Marktnieuws
Bol.com en PostNL
Bol.com en PostNL

Artikelen binnen twee uur na bestelling in huis en ook nog eens duurzaam bezorgd? Voor Amsterdammers is die nu realiteit. In de hoofdstad zijn bol.com en PostNL gestart met het testen van een extra snelle bezorgdienst. Per elektrische bakfiets worden duizenden populaire artikelen uit het bol.com-assortiment binnen twee uur afgeleverd bij de klant. Bij succes in Amsterdam volgt uitbreiding naar meerdere plaatsen in Nederland en België.

Door op een verantwoorde manier gemak en service naar een nog hoger niveau te tillen, zetten bol.com en PostNL een nieuwe norm voor online winkelen. Deze samenwerking toont aan dat de allersnelste bezorging van Nederland en verduurzaming heel goed samengaan, zelfs bij een breed assortiment.

Op het allerlaatste moment

Iedereen herkent een dergelijke situatie wel: je hebt net de laatste luier gebruikt, maar je kindje ligt eindelijk lekker te slapen en je kunt niet weg. Of de staafmixer begeeft het tijdens het koken terwijl je schoonouders over twee uur voor de deur staan. Bol.com biedt met ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ ook uitkomst als een artikel extra snel nodig is. Zo kunnen consumenten de tijd die ze zouden gebruiken voor een bezoek aan de fysieke winkel, aan andere belangrijke dingen besteden.

Uitbreiding vanuit Amsterdam

In het meest populaire tijdvak voor online winkelen, tussen 12.00 uur en 20.00 uur, krijgen klanten in onderstaande postcodegebieden de optie ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ te zien. PostNL bezorgt vervolgens tot 22.00 uur. De extra snelle bezorgoptie wordt zichtbaar zodra de klant is ingelogd en wordt elke werkdag aangeboden in de winkel. De geselecteerde postcodes zijn gelinkt aan het lokale magazijn in Duivendrecht, ten zuidoosten van Amsterdam. Vanaf die plek bezorgt PostNL de pakketjes per elektrische bakfiets bij de klant. Na vandaag breiden bol.com en PostNL de bezorggebieden stapsgewijs uit in Amsterdam, en bij succes wordt ook het tijdvak voor het plaatsen van de bestelling verruimd. Op basis van de resultaten van de pilot zal deze dienst naar meerdere plaatsen in Nederland en België uitgerold worden.

 Duurzaam gemak

“Met deze pilot krijgen we de kans om te testen hoe we de klant ook op het allerlaatste moment nog kunnen helpen”, zegt Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com. “Of je nu snel nog een koptelefoon wil kopen omdat je op het punt staat om op vakantie te gaan, of je moet onverwachts een verjaardagscadeau voor diezelfde avond regelen, ook dan wil bol.com het makkelijk maken voor de klant. Samen met partner PostNL gaan we juist de 2-uurs bezorgservice op de elektrische bakfiets doen. We zien het als onze gezamenlijke verantwoordelijkheid deze klantbehoefte zo duurzaam mogelijk in te vullen.”

Als grote webwinkel van Nederland en België wil bol.com het voortouw nemen in het verduurzamen van retail. “Samen met onze andere duurzame initiatieven draagt deze innovatieve samenwerking met PostNL bij aan ons doel om onze directe voetafdruk terug te brengen tot 0 gram CO2-uitstoot per pakketje in 2025”, zegt Vermeulen. “We weten dat we daar nog veel stappen voor moeten zetten, maar door het elke dag beter te doen, halen we een duurzame retail dichterbij.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven