Marktnieuws
Ook het restdraagvermogen speelt een rol. Containers met een gewicht van meer dan 1 ton moeten worden opgeslagen op een hoogte van vijf meter. De STILL FM-X reachtrucks tonen hier hun kracht, met capaciteiten van 1 ton tot hefhoogtes van 13 meter. ©Jonathan Friebel

Tijdens de Audi-top in Barcelona presenteerde automotive fabrikant Audi een innovatief project voor zijn visie van een ‘smart factory’: het geautomatiseerde transport van bulk-containers vanuit het hoogbouwmagazijn naar de verpakkingslijnen. Het project is het resultaat van een partnerschap met STILL en DEMATIC|Egemin.

Vanuit de CKD (Completely Knocked Down) faciliteit van Audi in Ingolstadt worden auto-onderdelen verzonden naar productie-locaties in China, India, Brazilië en Mexico. Een soepele en efficiënte logistiek is hierbij essentieel. Met de nieuwe automatiseringsoplossing, die de Audi ontwikkelt in nauwe samenwerking met STILL en DEMATIC|Egemin, zet de fabrikant een grote stap richting de beoogde ‘smart factory’ van de toekomst. De ingebruikname van het innovatieve systeem staat gepland voor december van dit jaar.

Een sleutelrol is weggelegd voor twee geautomatiseerde STILL FM-X reachtrucks, die het hoogbouwmagazijn vullen en vandaaruit 24 verpakkingslijnen bevoorraden. En dat alles zonder tussenkomst van een bestuurder. De variatie aan containers – in totaal kent het proces 12 verschillende types, die in- en uitgeslagen worden – is een van de belangrijke uitdagingen van het project.  Een tweede uitdaging ligt in de communicatie tussen de geautomatiseerde reachtrucks en Audi’s IT-systemen.

Tijdens de Audi-top in Barcelona presenteerde automotive fabrikant Audi een innovatief project voor zijn visie van een ‘smart factory’: het geautomatiseerde transport van bulk-containers vanuit het hoogbouwmagazijn naar de verpakkingslijnen.
©Jonathan Friebel

Ook het restdraagvermogen speelt een rol. Containers met een gewicht van meer dan 1 ton moeten worden opgeslagen op een hoogte van vijf meter. De STILL FM-X reachtrucks tonen hier hun kracht, met capaciteiten van 1 ton tot hefhoogtes van 13 meter.

Het innovatieve project biedt Audi meer ruimte, een verbetering van de logistieke prestaties, een verhoogde verpakkingscapaciteit en meer flexibiliteit. Als de pilot succesvol blijkt, overweegt Audi nog twee processen in Ingolstadt te automatiseren en uit te breiden naar andere locaties.

Meer informatie: STILL Intern Transport B.V. Egemin Automation Dematic

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven