Marktnieuws

Arvato Supply Chain Solutions is de nieuwe partner van Harman International. De logistiek dienstverlener wordt verantwoordelijk voor het voorraadbeheer van lifestyle-audioproducten in het hele EMEA-gebied: Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

.Arvato bevoorraadt niet alleen de detailhandel met producten van de belangrijkste merken uit de bedrijfsgroep zoals Harman Kardon en JBL, maar realiseert binnen de e-commercetak ook de levering aan de eindconsument.

“Gedurende de afgelopen jaren, is de verkoop van HARMAN Lifestyle
gestegen tot een zes keer zo hoog niveau. Deze enorme groei had
een aanzienlijke impact op onze supply chain en er waren ingrijpende
veranderingen nodig,” zegt Henri Colijn van Harman.

“Daarom kozen we Arvato als nieuwe logistieke
dienstverlener om ons in staat te stellen de veranderingen te
implementeren die noodzakelijk waren voor onze groei en om ons te
ondersteunen bij de transitie tot een proces- en data-gestuurde
organisatie.”

Henri Colijn (links, Harman) en Martijn Nielen (Arvato).

20.000 pallets in dc in Gennep

Alle fulfilmentdiensten voor Harman worden op de locatie in
Gennep uitgevoerd. Daar runt Arvato Supply Chain
Solutions een hypermoderne logistieke campus van circa 165.000
vierkante meter voor verschillende klanten uit de sectoren Tech,
consumentengoederen en gezondheidszorg. Harman heeft er
een opslagcapaciteit van 20.000 pallets en totaal 26.000 vierkante meter in gebruik.

“Met onze fulfilmentoplossing voor Harman behalen we nu een fulfilment
ratio van bijna 100 procent Ook in piektijden bedienen we hiermee onze
klanten naar tevredenheid,” licht Martijn Nielen toe, managing director
voor Nederland bij Arvato Supply Chain Solutions.

Automatisch dozen vouwen

Harmans B2B- en B2C-takken werden eerst zorgvuldig geanalyseerd.
Daarna werd de automatiseringstechniek voor het pick- en packproces
geïnstalleerd om zowel de B2B-orders met specifieke eisen voor de
Europese detailhandel alsook de toenemende online B2C-bestellingen
van de eindconsument te verwerken. Zo gebruikt Arvato bijvoorbeeld
geautomatiseerde oplossingen om de dozen aan het begin van het proces
automatisch te vouwen.

Aan het einde wordt scantechnologie toegepast om de hoogte van de producten in de doos te meten. Vervolgens wordt de doos automatisch op het kleinst mogelijke formaat gesneden, gesloten en gelabeld met de nodige adreslabels of etiketten voor gevaarlijke stoffen (bijv. bij accu’s).

Weg met vulmateriaal

Door de dozen op het juiste en kleinst mogelijke formaat te snijden,
worden verzendkosten teruggebracht en ontstaat er een positieve
ervaring voor de eindconsument die niet meer met vulmateriaal wordt
geconfronteerd. Ook is het een belangrijke stap richting meer
duurzaamheid. Omdat de pakketten zo klein mogelijk zijn, kunnen ook de
transportcapaciteiten beter worden benut en is de gemiddelde CO2-
voetafdruk per geleverde order kleiner.

Arvato is voorbereid op verdere groei van zijn klanten: “Samen met
Harman hebben we een fulfilmentoplossing ontworpen waarmee we de
voor de toekomst voorspelde groei kunnen ondersteunen”, aldus Nielen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven