Marktnieuws
Albert Heijn

Albert Heijn opende in november een zogeheten Home Shop Center, een distributiecentrum van 20.000 vierkante meter in Amsterdam van waaruit online bestelde boodschappen bij klanten worden bezorgd. En nu kondigt het supermarktconcern aan dat men in 2020 ‘nog grotere stappen’ gaat zetten om aan de vraag naar online boodschappen te voldoen. 

Schreeuw om vierkante meters

Albert Heijn heeft meer capaciteit nodig, zegt woordvoerster Anoesjka Aspeslagh in een interview met Distrifood.nl: “Momenteel zitten we elke week helemaal volgepland.”

“Online boodschappen doen is niet meer klein en niet meer voorbestemd voor een beperkte groep mensen in Nederland. Of het nu voor een feestje is en eenmalig, of elke week omdat het helpt om het drukke huishouden met een gezin te regelen, overal in Nederland groeit online heel hard.”

Het is nog onduidelijk hoe Albert Heijn zijn capaciteit dit jaar gaat vergroten. 

Albert Heijn beschikt als eerste supermarktketen van het land over een vrijwel volledig geautomatiseerd distributiecentrum. Wij keken mee in Zaandam.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven