Marktnieuws
Coolblue pop-up-store

Pakketdienst DPD is klaar voor de drukste verkoopperiode van het jaar. Start van de piekperiode is Black Friday op 29 november. De drukste dag verwacht DPD op 2 december, wanneer zowel bestellingen van Black Friday, Cyber Monday als de feestdagen worden verwerkt. 

10 miljoen pakketten op 1 dag

DPD voorspelt op deze dag een recordaantal van ruim 10 miljoen pakketten te verwerken in Europa. Eenzelfde aantal pakketten zal naar verwachting worden verwerkt op een piekdag in de week voor Kerstmis. In 2018 heeft DPD gedurende de hele piekperiode een totaal van 200 miljoen pakketten geleverd.

E-commerce groeit gestaag

Tegen eind 2019 wordt voor een totaalbedrag van € 621 miljard aan B2C-pakketten verwacht; een stijging van 13,6 procent ten opzichte van 2018. 

November en december staan in het teken van een stroom aan online consumpties. Jaar na jaar verbreekt de waarde van online verkoop het record van voorgaand jaar, dankzij dagen als Black Friday (29 november), Cyber Monday (2 december), Sinterklaas (5 december) en Kerst (25 en 26 december).

Dit jaar voorspelt DPD een volumegroei van 20 procent in vergelijking met normale werkdagen en zelfs meer dan 100 procent groei op piekdagen.

6 tips van Picqer om jouw magazijn Black Friday-proof te maken.

Geautomatiseerde HUB in Eindhoven

Eric Dietz van DPD: “Dankzij de opening van HUB Eindhoven beschikt DPD over voldoende capaciteit. Het dc is bovendien in hoge mate geautomatiseerd, waardoor met hetzelfde aantal medewerkers zeer grote hoeveelheden pakketten kunnen worden verwerkt vanuit en naar heel Europa. Ook tijdens de grootste verkoopperiode van het jaar kunnen verzenders en ontvangers van pakketten rekenen op DPD.”

DPD treft vóór deze drukke periode de nodige voorbereidingen. Zo worden openingstijden en werktijden in de 1.000 Europese hubs en depots uitgebreid. Daarnaast vergroot DPD het aantal routes en chauffeurs om aan de toenemende vraag te voldoen en wordt rekening gehouden met extra internationale vervoerscapaciteit. Ook wordt de coördinatie tussen de operationele afdelingen en verkoopafdelingen verder verbeterd en staat DPD in nauw contact met haar klanten.

Coolblue: pop-up-winkel op Black Friday

Klanten kunnen bij Coolblue al alle Black Friday-deals bestellen. Ook kunnen ze hun online bestelling ophalen in de eerste Coolblue-pop-up op Utrecht Centraal. Zo wil het e-commercebedrijf de druk op de Nederlandse en Belgische pakketbedrijven helpen verspreiden. De tijdelijke Coolblue-winkel is te vinden naast de ingang van het station, ter hoogte van perron 19-20 en is tot en met 31 december geopend.

Bekijk hier een video van Coolblue voor meer uitleg van CEO Pieter Zwart.

Meer informatie: DPD (Nederland) B.V.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven