Royal Reesink krijgt nieuwe CEO: 'Moment om stokje over te dragen' • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Royal Reesink krijgt nieuwe CEO: ‘Moment om stokje over te dragen’


Gerrit van der Scheer treedt terug als CEO van Royal Reesink. Wel blijft hij aan als aandeelhouder en wordt hij lid van de Raad van Commissarissen. Sinds 1 augustus is Boris Schoepplein de opvolger van Van der Scheer.

“Mijn passie voor Royal Reesink, met haar 235-jarige geschiedenis, haar medewerkers en leveranciers zijn door de jaren heen mijn belangrijkste drijfveren geweest. Samen hebben wij een mooi resultaat en een financieel gezond bedrijf neergezet. Ik denk dat nu het moment is om het stokje over te dragen en mijn expertise in te zetten als lid van de
Raad van Commissarissen en als adviseur van de onderneming”, aldus Van der Scheer.

1 miljard euro

Cees Veerman, president-commissaris van Royal Reesink, onderstreept dit ten volle: “Onder het sterke leiderschap van Van der Scheer is het bedrijf gegroeid van 150 miljoen euro naar 1 miljard euro, met een goede winstgevendheid. Wij zijn hem hiervoor zeer dankbaar. Hij is een sterke leider met een scherp oog voor mensen, details en de business. Deze capaciteiten zullen in de komende periode als lid van de Raad van Commissarissen goed van pas komen.”

Staat van dienst

Schoepplein heeft uitgebreide managementervaring en een brede internationale achtergrond in de machine-, automotive- en kapitaalgoederenindustrieën, met een bewezen staat van dienst wat betreft het behalen van sterke bedrijfsresultaten. Zijn expertise in bedrijfsstrategie en -transformatie en waarde creatie programma’s sluit naadloos aan bij de doelstellingen van Royal Reesink in haar nieuwe fase van verdere groei en professionalisering.

Schoepplein: “Royal Reesink heeft een krachtige groeistrategie, waarbij het bedrijf zich positioneert als digitale marktleider met een superieure klantenservice, waarmee meerwaarde voor de klant wordt geleverd. Ons doel is om de operationele- en serviceprestaties voor de klanten van onze verschillende bedrijfsonderdelen te maximaliseren. Daarbij maken we gebruik van digitaal ondersteunde bedrijfsmodellen, data gestuurde diensten, robotisering en smart solutions. Hiermee steunen we onze klanten om meerwaarde te genereren in hun eigen activiteiten, zodat de gehele keten profiteert. Wij blijven onze activiteiten uitbreiden, zowel autonoom als via gerichte acquisities.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven