Magazijnautomatisering

LR Intralogistik, in juli verkozen tot startup van het jaar in Duitsland, gaat in zee met Wiferion. De logistiek dienstverlener, en tevens specialist op het gebied van intralogistiek materiaalvervoer met aanhangertreinelementen, heeft besloten om het snellaadsysteem ‘etaLINK 3000’ te introduceren op de magazijnvloer. 

Geautomatiseerde routetreinen

etaLINK 3000 is een batterijlaadsysteem voor industriële elektrische voertuigen zoals de ‘Tugger Trains’ die worden gebruikt door LR Intralogistiek. Oftewel: geautomatiseerde aanhangertreinen voor het laden en lossen van trolleys. 

Dankzij de technologie van Wiferion kan LR Intralogistik naar eigen zeggen flexibeler opereren én kan men de efficiency van de heftruckvloot verhogen. 

Efficiency killer

“Het opladen van routetreinen was vroeger een echte efficiency killer”, zegt Benjamin Walter, directeur van LR Intralogistik. De treinen moesten handmatig worden losgekoppeld van de rest van de trein voordat ze naar het laadstation werden gebracht, dat vaak verderop lag. Daardoor kan de trein niet productief functioneren. 

Investering in de toekomst

Hiernaast worden andere elementen van de trein vaak ergens anders in het magazijn losgekoppeld waardoor daar weer workflows worden verstoord. Door het snellaadsysteem van Wiferion hoeft de routetrein echter niet meer losgekoppeld te worden. Walter spreekt van een ‘gezonde investering voor de toekomst’: “Onze klanten zullen meeprofiteren van betere logistieke prestaties in ons magazijn.”

Volgens Walter is het snel opladen met systemen zoals dat van Wiferion de toekomst: “Laden tijdens het proces past bij de eisen voor volledig geautomatiseerde en onderhoudsvrije energievoorziening. Het zal op de korte termijn een belangrijk onderdeel worden van de intralogistiek.”

VIDEO: de routetreinen van STILL.

Meer informatie: STILL Intern Transport B.V.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven