Magazijnautomatisering

Eén op de drie online orders bij Zara wordt opgehaald bij een pick-up point van de fysieke winkel. Om wachtrijen te voorkomen zet de fashion retailer robots in die het bestelde pakket lokaliseert en meegeeft aan de klant. Ook modewebshop Zalando investeert in magazijnrobots van ontwikkelaar Magazino.

Door het succes van de click-and collect-formule van de modeketen zag Inditex, -het moederbedrijf van Zara-,  zich genoodzaakt ophaalpunten te automatiseren. The Wall Street Journal meldde begin deze maand dat een aantal vestigingen in Londen en het Spaanse A Coruña al gebruikmaakt van de robots om het groeiende aantal online orders bij te benen. Bij het ophalen kunnen klanten een barcode scannen of een ordercode invoeren.

Robotisering in fashion-industrie

Robottechnologie wordt door meer retailers in de fashion-industie ingezet. Zalando heeft sinds kort een aandeel in de Duitse robot-startup Magazino, dat zich toespitst op robotoplossingen voor magazijnen. Zalando is onder de indruk van de TORU-robot die met 3D-camera’s en sensoren autonoom schoenendozen kan oppakken en wegzetten in schappen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven