Ga naar hoofdinhoud

Scotch & Soda investeert in wereldwijde omnichannel aanpak


Scotch & Soda wil zijn omnichannel strategie verbeteren. Daarom investeert het Amsterdamse modemerk in slimme software.

Scotch & Soda groeit wereldwijd. Om die groei logistiek bij te benen maakt het nu werk van zijn omnichannel. De netwerkvoorraad moet beter worden afgestemd op de verschillende manieren waarop het bedrijf met haar klanten omgaat.

Om verkoopstrategieën en beslissingen over winkelbevoorrading beter op elkaar af te stemmen, is besloten om de allocatieoplossing en het warehouse management te moderniseren en te vervangen.

Het Amsterdamse modemerk kist voor Manhattan Active® Allocation en Manhattan Active® Warehouse Management. Rik Kok, global director procurement bij Scotch & Soda: “Door gebruik te maken van Manhattan Active Allocation zijn we in staat om een real-time overzicht van de voorraad te verkrijgen en allocatiestrategieën in te zetten, zorgvuldig opgebouwd om het wereldwijde omnichannelkarakter van onze groeiende business weer te geven.”

Voorraadbeheer

Manhattan Active Allocation zorgt voor voorraadallocatie in alle winkels en distributiecentra, waardoor omnichannel fulfilment volledig in lijn is met hoe Scotch & Soda verwacht dat voorraad wordt verbruikt. Deze real-time benadering van toewijzing zorgt voor minder verplaatsingen en afprijzingen aan het einde van het seizoen, minder ongebruikte voorraden en minder financiële risico’s.


“Door onze drie belangrijkste DC’s naar Manhattan Active Warehouse Management te migreren, ondersteunen we bovendien een distributie- en fulfilmenttransformatie met slimmere, transparantere en duurzamere afhandelings- en leveringsopties die uiteindelijk aan ons groeiende klantenbestand ten goede komt”, besluit Kok.

WMS

Manhattan Active Warehouse Management is in de cloud ontstaan en voorzien van machine learning, wat betekent dat het nooit hoeft te worden geüpgraded. Wanneer Scotch & Soda meer nodig heeft, schaalt het automatisch mee met die behoefte en werkt het overal waar nodig.

Pieter Van den Broecke, managing director bij Manhattan Associates Benelux en Duitsland: “De voortdurende innovatie, schaalbaarheid en wendbaarheid die onze cloud-native oplossingen bieden, zullen Scotch & Soda in staat stellen om tot ver in de toekomst gelijke tred te blijven houden met verschuivende consumententrends en -verwachtingen.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.