Corona

Het coronavirus laat zijn sporen na in de logistiek. Hoe gaan bedrijven en warehousemanagers hiermee om? Welke maatregelen nemen ze? Welke tips hebben ze? En wat zijn de verwachtingen voor de toekomst? Met deze keer in de rubriek ‘Corona Q&A’: LOGISTORE, leverancier van ‘best class’ expertise en ervaring voor supply chain management en intralogistieke projecten.

Wat merken jullie van het coronavirus?

Juanita Stachowitz, Manager Marketing & Communicatie: “Het coronavirus sluit ook voor ons tijdelijk veel deuren. Toch zijn we bezig met wat er bij onze klanten achter die (magazijn)deuren gebeurt en werken we samen door aan de toekomst. Of die klant het nu extreem druk heeft of juist alle tijd om zijn logistiek beet te pakken.”

Een tour door het magazijn

“Luisteren naar de klant kan ook via een conference call”, vervolgt Stachowitz. “Wat doet het bedrijf, voor welke klanten, met welke logistieke problemen en ambities. Een tour met een camera door het magazijn waarbij we vragen kunnen stellen en vertellen wat ons opvalt, is ook uitvoerbaar.”

“Een uitgebreide procesanalyse als basis voor de engineering is natuurlijk lastig. De data-analyse kan prima op afstand, evenals het presenteren van bevindingen en doorspreken van concepten. Onze rol in de implementatiefase is op dit moment beperkt tot coaching op afstand, maar we zetten er vol op in om vertraging te vermijden of te beperken.”

Welke maatregelen hebben jullie genomen of moeten nemen?

“Bij de demonstratie, configuratie en oplevering van de masterdata-oplossingen bij onze klanten (Benelux) lopen we tegen de beperkende veiligheidsmaatregelen aan. Uitgangspunt bij de demo zijn de eigenschappen van de producten en de toepassing van masterdata in de logistieke processen. Dat is bij onze ‘live’ demo via de camera niet anders. Het is even wennen maar ook op deze manier ontstaat een interactieve demo. Het zelf uitproberen zit er even niet in.”

“De meeste af te leveren huur- en koopmachines worden bij ons in Tilburg in samenspraak met de klant geconfigureerd. De klant krijgt dan een plug&play-oplossing geleverd. Onze onlangs gelanceerde Masterclass Masterdata is inmiddels een webinar geworden.”

LOGISTORE’s Juanita Stachowitz: “Persoonlijk contact maakt ons werk niet alleen extra leuk, het is ook van groot belang voor de samenwerking. Zowel bij de uitvoering van projecten als bij het adviseren, installeren en onderhouden van masterdata-oplossingen.”

Aanpak op afstand

“We waren al bezig met nieuwe werkwijzen en technieken, vooral om kennis en informatie te delen. Dat komt nu in een stroomversnelling. Wij werken internationaal en maken veel kilometers en airmiles naar klanten. Deze ‘aanpak-op-afstand’ is een veilig, efficiënt en milieubewust alternatief. Maar er gaat niets boven het met elkaar rond de tafel zitten.”

#magazijnhelden #logistiekbedankt #coronavirus #coronacrisis

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven