Corona

Pakketdiensten draaien overuren. Ze verwerken tijdens de coronacrisis zelfs meer pakketten dan tijdens de kerstdagen en Black Friday van vorig jaar, blijkt uit een enquête van het Duitse bedrijf parcelLab, een start-up uit München die logistieke bedrijven helpt met slimme softwareoplossingen en onder meer Ikea, Lidl en MediaMarktSaturn als klanten heeft. 

ParcelLab evalueerde tussen 15 en 30 maart het ordervolume bij meer dan 450 klanten in 25 landen

Enkele conclusies: het aantal bestellingen voor elektronica-artikelen lag 78 procent hoger dan tijdens de Black Friday van 2019. Ten opzichte van Kerstmis werden er 17 procent meer elektronica-bestellingen verwerkt. 

Doordat mensen thuis moeten blijven, worden er ook veel meer boodschappen online besteld en bezorgd. Ten opzichte van Black Friday gaat het om een stijging van 65 procent en ten opzichte van Kerst gaat het om een toename van 19 procent. Ook worden er meer meubels bezorgd: +7 procent.

Ondanks de enorme hoeveelheid aan bestellingen, hebben de online retailers hun logistiek ‘goed onder controle’, concludeert parcelLab. Omdat vrijwel iedereen thuis is, is er vaak slechts één aflevermoment nodig. 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven