Toyota lijft Viastore in
Toyota neemt Viastore over. De Duitse systemintegrator moet Toyota’s Logistics Solutions Business versterken en meer slagkracht geven in het midden-…
Toyota Material Handling Nederland is gespecialiseerd in intern transportoplossingen. Het voert de merken Toyota voor vorkheftrucks en BT voor magazijntrucks.
Stevinlaan 4
6716WB
Ede
Postbus 371
6710 BJ
Ede
Telefoonnummer
088-8642000
Faxnummer
088-8642010
E-mailadres
info@nl.toyota-industries.eu
“Toen ik het magazijn van dat bedrijf binnenkwam, zag ik de leidinggevende op sandalen door de hal lopen. Dan weet je eigenlijk al genoeg.” In de tweede aflevering van onze speciale podcastserie praten we over veilig materieel en waarom keuren zo belangrijk is.
De nieuwste aanwinst van Toyota Material Handling is de BT Levio LWI160, de eerste meelooptruck ooit die is gebouwd rond de modulaire lithium-ion batterij-oplossing van Toyota. De grote kracht achter het ontwerpconcept vormt het speciale RED-project.
Vanaf mei is de nieuwe Traigo 80 – 8FBMF serie leverbaar. De serie omvat zes verschillende modellen variërend van 2 tot 3,5 ton hefvermogen. Deze 80 volts machine maakt de Traigo serie elektrische vorkheftrucks aan de bovenzijde van de range compleet en vervangt daarmee de huidige 7FBMF 2 tot 3,5 ton serie.
Van een geautomatiseerd opslag- en orderverzamelsysteem wil je het liefst tien of misschien zelfs vijftien jaar gebruik kunnen maken. Dan wil je wel zeker weten dat het systeem ook al die tijd voldoet. Hoe groter de flexibiliteit en schaalbaarheid van het systeem, hoe beter dat lukt.
De Toyota Traigo 24 staat officieel te boek als de 7FBEST. De supercompacte truck met 24V installatie is ontwikkeld voor de krapste ruimtes en een rustige tot gemiddeld intensieve inzet. De kleine Traigo gaat voor de juiste balans tussen praktisch nut en productiviteit.
Afgelopen maand presenteerde Toyota Material Handling de nieuwe BT Optio L-serie, een compleet nieuwe range laagheffende orderverzameltrucks. De range telt acht afzonderlijk te configureren varianten. Maar er is één bindende factor: de bestuurder. Met onder andere het ‘Smooth Operator’ concept wil de producent de veiligheid bij het orderpicken verhogen en de kosten verder reduceren.
Zelfstandig instructeur Henk Jansen mag zich na het Nederlands Kampioenschap Intern Transport 2011 een jaar lang de ‘Beste heftruckchauffeur van Nederland’ noemen. Jansen sleepte begin november de titel in de wacht en onttroonde daarmee recordkampioen Marcel van Eck, die het kampioenschap zeven keer op zijn naam schreef.
Na 17 jaar neemt de Optio H-serie het vaandel over van de OP1000 HSE. De nieuwe hoogheffende orderverzameltruck van BT zet een flinke stap voorwaarts als het gaat om praktisch nut en werkgemak. De truck is om de verzamelaar heen gebouwd en dankt heel veel techniek aan de Reflex reachtruck die hem in ontwikkeling voorging.
Tijdens de CeMAT 2011 presenteert Toyota Material Handling officieel de vierde generatie BT Radioshuttle. De nieuwe shuttle is ontwikkeld op basis van klantonderzoek onder bestaande gebruikers. De focus lag daarbij op vier elementen: productiviteit, veiligheid, inzetbaarheid en duurzaamheid.
Ruim negen jaar na de vorige handpallettrucktest was het wel weer eens tijd om die handige krachtpatsers aan de tand te voelen. Zijn de verschillen nog altijd groot tussen de merken als het gaat om benodigde pomp- en trekkracht? Wat is het effect van tandem of enkele vorkwielen en hoe gedragen rubber en vulkolan zich tot elkaar voor de stuurwielen? Meet ’t en je weet ‘t.
De 8FBEKT16 van Toyota staat beter bekend als de Traigo 48. Een degelijke elektrotruck met 48V installatie en rijmotoren op beide voorwielen. Net na de introductie testten we deze trucks reeds, maar twee jaar na dato is de Japanner van Italiaanse makelij nog altijd een uiterst actuele truck. Voor Logistiek Totaal halen we hem opnieuw voor het voetlicht.