Onder druk van de oprukkende e-commerce en veranderende orderpatronen ontkomen fashion retailers er niet aan om hun logistiek opnieuw in te richten. Tot voor kort verkocht New Balance in de EMEA regio zijn voorraad aan lokale partners. Deze gedecentraliseerde aanpak, wat resulteerde in weinig tot geen overzicht in de voorraad en logistieke stromen, was voor New Balance niet langer houdbaar. Nieuwe logistieke balans; dat was wat het sportmerk nodig had.

Centralisering
Veranderende klantwensen, supply chain en e-commerce noopten het Amerikaanse sportmerk tot misschien wel de grootste logistieke reorganisatie uit zijn geschiedenis. New Balance centraliseert en automatiseert zijn logistieke operaties voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
Automatisering
De OSR shuttle evo van Knapp (die ook Zalando gebruikt in zijn dc in Bleiswijk) in combinatie met een goods-to-person orderpicksysteem is het kloppende hart van de operatie. Ook kiest het Amerikaanse sportmerk voor een omnichannel-aanpak. De nieuwe strategie moet het bedrijf logistiek wendbaarder maken, efficiënter en meer klantgericht.
Lees als abonnee binnenkort het hele artikel online en in print
Nog geen abonnee? Bekijk de (digitale) opties