Nespresso what else? galmt de bekende reclameslogan al jaren door de tv speakers bij miljoenen mensen. Die vraag is sinds kort beantwoord met robots als het gaat om het logistiek proces. ID Logistics en Nespresso hebben de handen ineen geslagen om de logistiek achter de befaamde koffiecups sneller en efficiënter te maken.
Robots van ABB
Sinds een paar weken dragen robots zorg voor het picken, sorteren en verpakken van de vele duizenden e-commerce bestellingen in de Benelux. Nespresso groeit hard en ID Logistics, dat ook de logistiek verzorgt voor Media Markt in het nieuwe omnichannel dc, groeit mee en dat betekent ook innoveren en investeren in digitalisering, kunstmatig intelligentie, Internet of Things én robotisering, stelde Ludovic Lamaud, executive vice president sales & innovation bij ID Logistics tijdens een persmeeting in het warehouse in Tilburg.
De logistieke dienstverlener opende de deuren om zijn nieuwste innovatie te tonen; de gerobotiseerde logistiek van Nespresso. In het warehouse van achtduizend vierkante meter is nu pakweg een kwart ingeruimd door een gerobotiseerd proces van robotleverancier ABB. Tilburg heeft de primeur. Meer landen moeten volgen.
Lees binnenkort het hele artikel als abonnee. Nog geen abonnee: voor €3,62 per maand kan het al