Linde breidt AMR portfolio uit • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Linde breidt AMR portfolio uit


Met de autonome mobiele robot Linde C-MATIC HP en het cloudplatform AnyFleet breidt intralogistiek specialist Linde Material Handling (MH) zijn portfolio uit met twee kernproducten van het in München gevestigde bedrijf idealworks.

De intelligente autonome mobiele robot (AMR) navigeert vrij in de ruimte, vermijdt actief obstakels, communiceert via internet en kan worden gebruikt in een groot aantal verschillende magazijngebieden. Momenteel worden de eerste proefprojecten met het voertuig opgestart.

Samenwerking met manuele trucks

“Met de Linde C-MATIC HP bieden we onze klanten een autonome mobiele robot die op verschillende manieren werkbonnen kan ontvangen. Bovendien is hij in staat om zowel tijdelijke als permanente obstakels vakkundig te vermijden, waardoor hij perfect is voor gemengd gebruik met handmatige industriële trucks”, zegt Stefan Prokosch, Senior Vice President Brand Management Linde MH. Linde werkt ‘nauw samen’ met partner idealworks die de AMR heeft ontwikkeld onder de naam iw.hub en ook verantwoordelijk is voor de productie ervan.

Lees ook
Robots winnen terrein: de meest aansprekende praktijkvoorbeelden op een rij

Cijfers AMR

Het maximale laadvermogen van de Linde C-MATIC HP (HP voor High Performance) is één ton en de maximale snelheid is 2,2 meter per seconde. Met een hoogte van 222 millimeter hebben de voertuigen een zeer laag profiel, waardoor het gemakkelijker is om onder pallets of verrijdbare transportrekken te rijden en op te pakken. Navigatie is gebaseerd op SLAM-technologie met behulp van een vooraf gelezen kaart van het magazijn en een camera en scanner die op het voertuig zijn geïnstalleerd. Extra markeringen, magneten of QR-codes zijn niet nodig. Naast het voertuig en de trolleys is een ander onderdeel van de oplossing het laadstation.

Besturingsplatform

Het bijbehorende cloudgebaseerde besturingsplatform AnyFleet zorgt voor een snelle en kosteneffectieve implementatie van de transportrobots. Hiermee kunnen dialoogvensters en een grafische editor worden gebruikt om de voertuigen in te stellen en om zones en bedieningsregels te definiëren. Er is geen tijdrovende programmering nodig, wat zowel de initiële installatie als de daaropvolgende wijzigingen aanzienlijk vereenvoudigt, aldus Linde. Een ander voordeel is dat het cloudplatform de VDA 5050 interfacestandaard ondersteunt, waardoor de Linde C-MATIC HP eenvoudig te combineren is met andere voertuigen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven