Hugo Boss heeft net als vele andere te maken met forse groei in e-commerce. Om de groei het hoofd te kunnen (blijven) bieden investeert het modemerk in nieuwe systemen waaronder inpaktechnieken, meldt Logistra.
Opslag
Garment on Hanger (GOH) en Flat Packed Goods (FPG) worden vanaf het warehouse in Wendlingen in Baden-Württemberg verzonden in een verzenddoos, afhankelijk van de bestelling van de klant. In fase 1 zijn de inpakafdeling en uitgaande goederen van FPG geautomatiseerd en zijn de opslagruimtes uitgebreid.
Pick by light
Het bestaande verzendtransportsysteem van FPG is uitgebreid met speciale sorteerrekken van waaruit de artikelen door middel van pick-by-light technologie in verzenddozen worden geplaatst. Een 100% controle van de inhoud van de doos wordt uitgevoerd bij de pakstations om klanttevredenheid te garanderen. Daarnaast kunnen hier individuele productpersonalisaties worden gemaakt voor marketingcampagnes.
Slimme dozen
Extra dozenopzetters en nieuwe dozensluiters, evenals applicators voor verzendetiketten verhogen de efficiëntie an de verzendkant. Ook is er een schoensorteermachine bijgekomen om het sorteerproces te verbeteren. In hoogte verstelbare korven op de telescopische transportbanden moeten de ergonomie vergroten.
Pouch sorter
In fase 2 is geïnvesteerd in een geautomatiseerd hangbaan en pouchsorter voor GOH en gemengde bestellingen waarbij FPG en GOH in één verzenddoos worden verzonden. Dit vereenvoudigt de complexe verwerking van gemengde bestellingen. Gepickte FPG en GOH van de begane grond worden via dit systeem automatisch naar een platform getransporteerd en gesorteerd in een tweetraps batchsorteerder.
De hangende delen en zakken worden vervolgens in de exacte klantvolgorde naar de pakstations gevoerd. Waar mogelijk ontvangen klanten één pakket.