Adidas robotiseert er flink op los de laatste tijd. Het sportmerk opende begin dit jaar nog een warehouse vol met robots in Spanje. In Italië bouwt het sportmerk momenteel aan een zwaar geautomatiseerd dc in samenwerking met Kuehne+Nagel. En vorige week heeft Adidas een vergaand gerobotiseerd dc in China gepend.
Robotisering
Het hypermoderne, geautomatiseerde distributiecentrum staat in Suzhou, China. Dit volledig geautomatiseerde opslag- en distributiecentrum (Geek+), met een oppervlakte van 139.000 vierkante meter, stelt een nieuwe industriestandaard met zijn hoge mate van snelheid en flexibiliteit in opslaglogistiek, aldus de betrokken partijen
Het distributiecentrum kan ruim een miljoen stuks per dag verwerken en heeft een opslagcapaciteit van tien miljoen stuks kleding en schoenen.
Harm Ohlmeyer, global chief financial officer van Adidas: “Met de oprichting van dit centrum wil Adidas het reactievermogen van de toeleveringsketen vergroten, de operationele efficiëntie verbeteren en de consumentenervaring verbeteren. We zien deze logistieke vooruitgang om waardevolle inzichten voor Adidas ‘wereldwijde expansie te bieden.”